Popis lekcí

Yin yoga

V dnešní době se stává stále více populární a má už své místo mezi jinými jangovými styly jógy. Yin yoga oslovuje především jinové části těla. Jsou to kosti, klouby, pojivová tkáň a především povázky(fascie). Na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, oslovíme pojivovou tkáň tichým, klidným přijetím. Jakmile zaujmeme bezpečnou a vyváženou pozici, můžeme uvolnit svaly v oblasti, s níž daná pozice pracuje, a jemně a nenásilně tak podpořit přítok výživy do pojivové tkáně.

V Yin józe využíváme působení gravitace a v pozici necháme naše tělo dosáhnout takovou hranici, která je pro tělo příjemná, ale zároveň cítíme snesitelný tah, případně tlak na tkáně.

Část těla, kterou v pozici vnímáme je různá a individuální a je dána anatomickými rozdíly, momentálním fyzickým i psychickým stavem, pohybem, kterému se věnujeme a různými jinými faktory.

Do pozice se nesnažíme přitahovat, ale přijímáme hranici, kterou nám dává naše tělo a která se postupně s výdrží posunuje. Indikátorem toho, zda v pozici nejsme příliš hluboko může být náš dech – pokud přestane volně proudit tělem, je vhodné se vrátit o krok zpět.

V Yin józe využíváme různé pomůcky – blocky, bolster, sáčky s pískem, meditační polštáře, deky. Pomůcky nám umožňují v dané pozici vypodložit různé části těla a tím snížit případné napětí v těle a dosáhnout tak většího uvolnění, relaxace a cítit se pohodlně.

Yin yoga nám přináší účinky na fyzické, energetické, mentální, emocionální a spirituální úrovni.

Yin yoga je vhodná pro každého, kdo umí respektovat vlastní hranice. Velmi vhodná je pro všechny, kdo mají sedavé zaměstnání, též pro běžce, protože se efektivně věnuje kýčelním kloubům.

Otevírání kyčlí a uvolnění spodní části zad ocení i těhotné ženy.

V neposlední řadě pomáhá všem praktikujícím Ashatnga Yogu dostat se do obtížnějších pozic druhé série.

Odhalte svůj potenciál a nechte se inspirovat na cestě jógy.

Zastavte se, nadechněte, uvolněte a užijte si příjemný pocit proudění energie vaším tělem.

Yin yoga má své specifické pozice s dlouhými výdrži. Yin yoga také pracuje s energetickými drahami těla neboli meridiány. Zároveň prohlubuje praxi meditačních technik.

V pozicích se zůstává 1 – 20 minut, je vhodné teplejší oblečení vzhledem ke statickým pozicím.

Yin yoga nenahrazuje jangové formy jógy či jiného cvičení. Pouze je doplňuje a pomáhá do života vnášet vyváženost a harmonii.

Kdy nejlépe praktikovat Yin Yogu?

  • Pokud ještě nejsou zahřáté svaly
  • Brzy ráno
  • Jako poslední večerní aktivitu
  • Před dynamickou lekcí jógy
  • Pokud překonávám těžké životní období
  • Po dlouhém cestování
  • Před Yin jógou bychom neměli jíst asi hodinu

Yin Yoga je v Happyoga studiu velmi obílbená a populární. Romana odjela studovat Yin Yogu do kanadského Vancouveru a jako první v České Republice vlastní Certifikate of Completion Yin Yoga Teacher Training Program with Bernie Clark.

Romana na www.yinyoga.com

S radostí svoje zkušenosti předává dál svým studentům na svých lekcích.

Romana se neustále vzdělává a za jinovou jógou cestuje i za další skvělou lektorkou Sarah Powers - naposledy v říjnu 2016 do Londýna.

Pokud se chcete o Yin józe dozvědět vice, sledujte: www.yinyoga.com.

Co jsou cookies?

Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy tyto stránky začnete využívat. Stránky si tak na určitou dobu zapamatují úkony, které jste na nich provedli, a preferencí (např. přihlašovací údaje, jazyka, velikost písma a jiné zobrazovací preferencí), takže tyto údaje pak nemusíte zadávat znovu a přeskakovat z jedné stránky na druhou.

Dalším používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s ukládáním souborů cookies. Více informací Méně informací